Vad innebär det att vara medlem i Kristna Fredsrörelsen?

Det innebär att du, liksom vi, tror på och vill verka för ett samhälle utan våld. Att bli medlem i Kristna Fredsrörelsen innebär att aktivt ta ett ställningstagande för fred och ickevåld samt stötta arbetet för visionen om en värld fri från våld. Vi har våra rötter och vår historia i den kristna traditionen men vår organisation är inte begränsad till en särskild religiös tradition. Vi tror på respekt och mångfald eftersom det är grundläggande i en ickevåldskultur. Så även du som är muslim, hindu eller icketroende är också välkommen!

> Bli medlem!

Hur många medlemmar har Kristna Fredsrörelsen?

2015 hade vi 1051 medlemmar. Och vi vill gärna bli fler!

Kan jag göra praktik på Kristna Fredsrörelsen?

Ja, det kan du! Vi brukar ta emot en praktikant varje termin som jobbar med allt från att skriva nyhetsbrev och hålla kontakt med församlingar till att ta hand om besökare vi får från till exempel Latinamerika. Vi ser gärna att din praktik är en del av din utbildning och att du kan vara hos oss en längre period, gärna en hel termin. Vi publicerar alltid våra praktiktjänster under Lediga jobb så håll utkik där.

Hur många lokalgrupper finns det? Finns det en lokalgrupp där jag bor?

I dagsläget finns 9 stycken lokalgrupper, från Helsingborg i söder till Umeå i norr. Läs mer om lokalgrupperna här. Finns ingen lokalgrupp där du bor? Då kan du starta en! Kontakta Kerstin Bergeå så får du mer information om hur du går till väga.

AKTUELLT
BLI MEDLEM

Var förändringen du själv vill se. Bli medlem i Kristna Fredsrörelsen.

GE EN GÅVA

Stå upp för fred och mänskliga rättigheter. Ge en gåva till Kristna Fredsrörelsen.

AKTION

Agera mot människorättsbrott. Gå med i vårt aktionsnätverk.

SKYDDSÄNGEL

Bidra till arbetet för fred och mänskliga rättigheter. Ge bort en skyddsängel.