På denna sida hittar du lite olika vanliga frågor om Kristna Fredsrörelsen. Om du har en fråga som du inte hittar något svar på är du varmt välkommen att kontakta oss via info@krf.se!

Vad är Kristna Fredsrörelsen för något?

Kristna Fredsrörelsen är en folkrörelse för fred. Vi tror på en värld utan våld och förtryck, där vi tillsammans löser konflikter med fredliga medel. Vi hämtar inspiration för vårt arbete hos ickevåldsförespråkare såsom Jesus, Mahatma Gandhi och Dr Martin Luther King. Om du gillar det vi gör kan du bli medlem!

Hur finansieras Kristna Fredsrörelsens verksamhet?

Vi finansieras genom medlemsavgifter, enskilda gåvor samt bidrag från Sida och andra finansiärer såsom Folke Bernadotte-akademin. Du kan läsa mer om vår ekonomi här.

Vill du vara med och stötta vår verksamhet? Ge en gåva!

Jobbar Kristna Fredsrörelsen med mission?

Nej, det gör vi inte. Vi jobbar med att stötta människor som arbetar för fred och mänskliga rättigheter, vi ordnar utbildningar i ickevåld och vi arbetar för nedrustning och ökad kontroll av vapenhandeln i världen.

Kan Kristna Fredsrörelsen besöka min skola/församling?

Ja, det både kan och vill vi! Vi kan till exempel hålla en föreläsning om svensk vapenexport eller en utbildning i ickevåld.

> Läs mer om vilka olika föreläsningar och utbildningar vi erbjuder

AKTUELLT
BLI MEDLEM

Var förändringen du själv vill se. Bli medlem i Kristna Fredsrörelsen.

GE EN GÅVA

Stå upp för fred och mänskliga rättigheter. Ge en gåva till Kristna Fredsrörelsen.

AKTION

Agera mot människorättsbrott. Gå med i vårt aktionsnätverk.

SKYDDSÄNGEL

Bidra till arbetet för fred och mänskliga rättigheter. Ge bort en skyddsängel.