Kristna Fredsrörelsen söker controller – Kristna Fredsrörelsen

Kristna Fredsrörelsen söker controller

Datum: juni 23, 2020 | Kategori: Lediga jobb

Vill du bli Kristna Fredsrörelsens nya controller?

Kristna Fredsrörelsen verkar för fred genom ickevåld – i vardagen, på samhällsnivå och för att förebygga våldsamma konflikter. För oss är mänskliga rättigheter en förutsättning för en hållbar fred.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetscontroller har du en central roll i att säkerställa god intern kontroll och kvalitetssäkrad verksamhet i relation till Kristna Fredsrörelsens vision. Du ingår i det internationella teamet men ansvarar också för givaravtal och stöd till andra delar av organisationen. Vi söker dig med controllererfarenhet och förmåga att kommunicera på svenska, spanska och engelska. I tjänsten ingår tjänsteresor till organisationens verksamhetsländer.

På Kristna Fredsrörelsen brinner vi för fred och rättvisa, vi sitter i Ekumeniska Centrets fina
lokaler vid Alviks torg och erbjuder förmånliga arbetsvillkor och flexibel arbetstid. Vi är
anslutna till Arbetsgivaralliansens kollektivavtal.

Ansvarsområden

  • Analysera, följa upp och bevaka resultat utifrån budget och verksamhetsplan och
    producera underlag till ledningen.
  • Processplanera, sammanställa och kvalitetssäkra projektbudgeter, finansiella rapporter, omdisponeringar och revisioner
  • Ansvara för planering av projektrevisioner och framtagande av ekonomirapporter
  • Kvalitetssäkring och stöd gällande avtal efterföljande led, budget, rapporter, organisationsbedömningar, riskbedömningar och upphandlingsprocesser.
  • Översikt och analys av resultat/avvikelser samt följa upp verksamhetens kostnadseffektivitet
  • Översikt och kvalitetssäkring i relation till riktlinjer i givaravtal
  • Främja ett aktivt antikorruptionsarbete och hantering av avvikelseärenden
  • Bidra till utveckling, levandegörandet och förvaltandet av organisationens ekonomi- och projekthanteringsystem i samverkan med ansvariga
  • Introduktion, stöd och fortbildning till medarbetare på kansli och fältkontor i frågor gällande avtal och ekonomihantering

Kvalifikationer

  • Relevant utbildning
  • Erfarenhet av projekthantering och PME inom svenskt utvecklingssamarbete
  • Minst två års erfarenhet som controller
  • Gedigen erfarenhet av ekonomihantering, intern kontroll och kvalitétssäkring
  • Goda kunskaper i svenska, spanska och engelska
  • Erfarenhet av att arbeta med systemutveckling

Omfattning och varaktighet

Anställningen är en tillsvidareanställning på med sex månaders provanställning. Anställningen är på mellan 50% till 80% beroende på önskemål och kvalifikationer från sökande.

Ansökan och information

Känns detta som en roll för dig? Skicka då ansökan med personligt brev och CV till oss.

Sista ansökningsdag är den 9 augusti 2020. Vi välkomnar alla sökande oavsett vilken trosuppfattning du har eller inte har.

Ansökningshandlingar skickas till: rekrytering@krf.se

Obs! Under Juli månad kommer vårt kansli att hålla stängt. Därför kommer vi inte att kunna återkoppla till de ansökningar som skickas in från 1 juli. Vi kommer dock att kontakta er så fort vi är tillbaka från sommaruppehållet, under augusti månad.

Eventuella frågor om tjänsten besvaras gärna av generalsekreterare lotta.becker@krf.se

Och för fackliga frågor kan du kontakta Erik Nilsson erik.nilsson@krf.se