Utbildning i Fred, ickevåld och ledarskap – Kristna Fredsrörelsen

Utbildning i Fred, ickevåld och ledarskap

Datum: mars 4, 2021 | Kategori: Aktiviteter, Utbildning

Nu kan du anmäla dig till den populära distanskursen Fred, ickevåld och ledarskap på Härnösands folkhögskola. Utbildningen kombinerar lärdomar från sociala rörelser i Palestina, Israel och Sverige och ger en unik möjlighet att gå vidare till att bli utbildare i ickevåldsmetoder.

Kvinna framför muren vid Betlehem. Foto: Sandra Eriksson

Utbildningen ger dig konkreta erfarenheter av internationellt fredsarbete och en möjlighet att fördjupa dig i ickevåldslig konflikthantering. Våra ickevåldsutbildare ger dig praktisk träning i ingripandetekniker som stärker civilkurage och ger dig verktyg för att agera mot orättvisor i vardagen. Kursen förbereder dig för att kunna bidra till konstruktiv konflikthantering på jobbet och i andra sammanhang.

Kursen Fred, ickevåld och ledarskap kombinerar lärdomar kring praktiskt ickevåld från sociala rörelser i Palestina, Israel och Sverige och ger en unik möjlighet att gå vidare till att bli utbildare i ickevåldsmetoder. Kursen ges av Härnösands folkhögskola i samverkan med Kristna Fredsrörelsen och Studieförbundet Bilda.

”Jag tycker att utbildningen var otroligt bra. Väldigt intressant och givande, men framförallt inspirerande. Att få träffa människor från olika sammanhang och förenas och mötas i den gemensamma fredssträvan”

Kursen innehåller en valbar studieresa till Palestina och Israel.

Covid-19

Om det finns behov kan kursen ges helt på distans eller utan studieresa men med en extra kursträff.

Anmälan är öppen tills vidare. Mer information om kursen och om antagning hittar du på Härnösands folkhögskola

Fred, ickevåld, ledarskap