Julfred – ett hopp om en värld utan våld – Kristna Fredsrörelsen

ett hopp om en
värld utan våld

Bidra till julfred

Att ge en julgåva är en litet och enkelt sätt att bidra till fred. Ge en gåva för att tända hoppet i jul – för Jesu födelse som ett hoppets tecken om fred på jorden. Din gåva gör skillnad och möjliggör att stärka Kristna Fredsrörelsens arbete för fred, så att vi tillsammans med medföljda och partners kan fortsätta vårt arbete för fred med förnyad kraft under 2022.

Moses Monday John, ONAD, Sydsudan.
"Vårt engagemang för ickevåld ger oss hopp om en värld utan våld!"

I en tid när vår jord hotas av klimatkris, höga våldsnivåer och en demokrati som står för stora utmaningar behöver vi tillsammans växla upp och stärka rösten för fred. Kristna Fredsrörelsen har funnits och jobbat för rättvisa och fred i över hundra år. Vår grund i det pacifistiska ickevåldsbudskapet är att aldrig rättfärdiga våld eller krig. Vi tror på att visa och vara den förändring vi vill se och att fred och rättvisa hör ihop.

Kristna Fredsrörelsen jobbar praktiskt med att stärka färdigheterna att omvandla konflikter konstruktivt både här i Sverige och i världen. Vi stöttar fredskämpar och medföljer människorättsförsvarare i Latinamerika, Sydsudan och Maghreb-regionen. Året runt står de upp för både sina egna och naturens rättigheter. Det handlar om fred och rättvisa på liv och död. I jul kan du genom att ge en gåva stärka vårt arbete för fred på jorden.

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/users/krf/apps/krf/public/wp-content/themes/kristna/template-campaign.php on line 89