fyrverkeri_300x225
Hurra för ny lokalgrupp i Karlstad!

Den 9 maj kunde Kristna Fredsrörelsen glädjas över att det bildades en ny lokalgrupp – denna gång i Karlstad. Här berättar Lennart CG Johannson, som är kontaktperson för gruppen, om hur det gick till och vad de har på gång.

”Flera medlemmar, både erfarna och nyare, hade vid olika tillfällen uttryckte en önskan att få engagera sig mer aktivt för Kristna Fredsrörelsen i Värmland och tankar på en lokalgrupp här har lyfts i olika sammanhang.

I samband med equmeniakyrkans konferens i maj samlades fem lokala medlemmar från Värmland tillsammans med Anna Claesson och Jacob Carlbäcker i Sundstakyrkans församlingshem och beslutade ganska snart att vi ville starta upp en lokalgrupp.

Glädjen och förväntan var så klart stor under mötet eftersom alla närvarande längtat efter att få engagera sig mer konkret i fredsrörelsen och att det nu finns en kanal för oss att göra detta. Många förslag på aktiviteter kom fram som demonstrationer, Die-in och pilgrimsvandring till Bofors fabrik i Karlskoga. Den 26 maj kommer vi ha ytterligare ett möte, dit vi kallat samtliga medlemmar i och runt Värmland, för att omvandla våra böner, vår längtan och våra planer till något mer konkret! Exakt vad det kommer bli får bli en överraskning, men bra blir det!

Vi bestämde oss på mötet för att inte bilda en egen förening, utan att så långt det är möjligt hålla byråkrati och administration till ett minimum för att kunna fokusera på aktiviteter så därför finns ingen styrelse. Däremot utsågs en kontaktperson: Lennart G C Johansson, som kan nås på telefon 070 55 67 002 eller email [email protected]