duvor pixabay
Kristna Fredsrörelsen söker ekonomiansvarig

Kristna Fredsrörelsen är en ickevåldsrörelse som arbetar för fred och rättvisa. Vårt uppdrag är att verka för en värld fri från våld, oavsett om det sker i form av krig, förtryck eller orättvisor.

Nu söker vi en ekonom med ansvar för organisationens hela ekonomiadministration för ett vikariat. Vi är en organisation med en årsomsättning på 18 miljoner kronor varav hälften avser verksamheten i Latinamerika där vi även har tre landkontor.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig arbetar du med processer, rutiner och system inom ekonomiområdet. Du ansvarar för hela vår ekonomiadministration, budgetering, övergripande redovisning, kontakter med våra internationella samarbetspartner i ekonomiska frågor, betalning av fakturor, lönehantering, registrering av medlemsavgifter och bokföring samt bokslut och årsredovisning. Tjänsten innebär självständigt arbete och ansvar samtidigt som du har många kontaktytor internt och externt. Du samarbetar med kollegor och stöttar dem i ekonomifrågor. Tjänsten är direkt underställd generalsekreteraren och ingår i ledningsgruppen.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkeskompetens
  • Erfarenhet av bokföring, redovisning och bokslut
  • Erfarenhet av ekonomisk planering och budgetering
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande

• Erfarenhet av internationellt arbete/ideell sektor och kännedom om redovisningspraxis för branschen såsom FRII, Svensk Insamlingskontroll och Sida
  • Kunskap och erfarenhet av löneadministration, gärna i Hogia
  • Erfarenhet av att arbeta i ekonomiprogrammet Visma Förening
  • Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
  • Goda kunskaper i spanska

Omfattning och varaktighet

Tjänsten är ett vikariat på 100 % med tillträde i april 2018 och fram till september 2019.

Ansökan och information

Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är den 15 januari. Urval och intervju kommer att ske löpande så skicka gärna ansökan omgående. Vi välkomnar alla sökande oavsett vilken trosuppfattning du har eller inte har.

Ansökningshandlingar skickas till: rekrytering@krf.se eller Kristna Fredsrörelsen, Box 14038, 16714 Bromma. Märk ditt mail eller kuvert med ”Ansökan Ekonomiansvarig”.

För frågor om tjänsten, kontakta nuvarande Ekonomiansvarig jenny.norling@krf.se

För fackliga frågor kontakta Sandra Eriksson på 08-453 68 79 eller sandra.eriksson@krf.se