application-2580867_1920
Kristna Fredsrörelsen söker vikarierande HR-ansvarig

Kristna Fredsrörelsen är en ickevåldsrörelse som arbetar för fred och rättvisa. Vårt uppdrag är att verka för en värld fri från våld, oavsett om det sker i form av krig, förtryck eller orättvisor.

Nu söker vi en vikarierande HR-ansvarig med erfarenhet av brett HR arbete. Vår organisation har personal i Sverige och Latinamerika och personalarbetet omfattar personal i Sverige och utomlands.

Som HR-ansvarig arbetar du strategiskt såväl som operativt och har ansvar för rekrytering, personaladministration, chefshandledning, arbetsrättsliga och personalpolitiska frågor, rehabilitering, arbetsmiljöarbete och viss löneadministration. Tjänsten innebär självständigt arbete och ansvar samtidigt som du har många kontaktytor internt och externt. Du samarbetar med kollegor och chefer och stöttar dem i personalrelaterade frågor. Du är ansvarstagande och trivs med att arbeta i en dynamisk och tempofylld miljö.

HR-ansvarig ingår i ledningsgruppen med generalsekreterare, verksamhetssamordnare och ekonomiansvarig. HR-ansvarig arbetar med utsänd personal och samarbetar därför nära programansvarig och programsekreterare för fredtjänstprogrammet och med koordinatörer i Colombia, Mexiko och Guatemala gällande personalrelaterade frågor.

Tjänsten är ett vikariat på 100 % med tillträde i oktober 2018 och varar till september 2019.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande yrkeskompetens
  • Flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
  • Erfarenhet av rekrytering, arbetsrätt, kollektivavtal och samarbete med facket
  • Erfarenhet av brett HR-arbete med personaladministration
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • Van att arbeta självständigt och med hög integritet

Meriterande

• God kunskap om personalfrågor för utlandstjänst, socialförsäkrings- och beskattningsregler samt löneadministration
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Goda kunskaper i spanska
  • Erfarenhet av arbetsgivarfrågor och chefsstöd, arbetsledning, coachstöd, inkludering och förebyggande arbete.
  • Erfarenhet att arbeta inom ideella sektorn och gärna arbetat eller haft engagemang i fredsfrågor
  • Erfarenhet av organisationsutveckling

Sista ansökningsdag: 2018-08-05

Ange referens: HR-ansvarig