När människor med olika erfarenheter, idéer och fördomar delar plats kan konflikter uppstå. Men visste du att en konflikt kan vara ett första steg till gott samarbete?  Därför talar vi om konflikthantering istället för konfliktlösning.

Denna utbildning lär dig att dra nytta av konflikter istället för att låta dem störa verksamheten. Utifrån er verklighet och tillsammans med våra utbildare får er grupp träna på hur ni känner igen en konflikt, hur kraften i konflikten kan användas konstruktivt och hur ni kan hantera konflikter utan att bryta ned varandra. I utbildningen gör vi övningar inom:

• Konfliktteori
  • Att kartlägga en konflikt
  • Ickevåldskommunikation

Kursen ges alltid av två erfarna tränare.

Målgrupp: I första hand verksamheter som församlingar, språkcaféer eller fritidsgårdar.
Längd: Normalt tre timmar lång.
Kostnad: Tack vare bidrag från Postkodstiftelsen kostar kursen till och med den 31 augusti 2019 bara 2 500 kr (inkl. resekostnader) istället för  8 400 kr

För mer information och bokning kontakta utbildningssekreterare Anna Vigdis Gustavsson på 08-30 77 45 eller [email protected]

Spänningar mellan olika grupper i konfliktdrabbade länder följer ofta med när människor är tvungna fly för sina liv. Hat och misstro för varandra på grund av politik, religion, samhällsstrukturer och tradition ligger djupt hos många. Öppna diskussioner och fredliga lösningar mellan dessa grupper har varit svåra att uppnå. Vi är därför stolta att ge stöd till Kristna Fredsrörelsen för att utbilda aktörer som möter nyanlända i Sverige i konflikthantering och dialog i syfte att skapa ökad förståelse, tilltro till varandra och integration

Marie Dahllöf, generalsekreterare på Svenska Postkodstiftelsen

AKTUELLT
BLI MEDLEM

Var förändringen du själv vill se. Bli medlem i Kristna Fredsrörelsen.

GE EN GÅVA

Stå upp för fred och mänskliga rättigheter. Ge en gåva till Kristna Fredsrörelsen.

AKTION

Agera mot människorättsbrott. Gå med i vårt aktionsnätverk.

SKYDDSÄNGEL

Bidra till arbetet för fred och mänskliga rättigheter. Ge bort en skyddsängel.