pressmeddelande_IFOR blå
Pressmeddelande: Lotta Sjöström Becker ny ordförande för IFOR

I november valdes Kristna Fredsrörelsens generalsekreterare Lotta Sjöström Becker till ny ordförande för International Fellowship of Reconciliation (IFOR).

– Jag känner mig otroligt hedrad för förtroendet. IFOR:s medlemsorganisationer finns över hela världen – det är ett globalt nätverk för ickevåld och försoning. Som företrädare för en stark organisation som Kristna Fredsrörelsen har jag mycket att bidra med. Samtidigt ska det bli spännande att lära mig mer om hur våra systerorganisationer arbetar med aktiv fredskultur under vitt skilda förutsättningar, säger Lotta Sjöström Becker.

Beslutet togs under IFOR:s generalförsamling som hålls var fjärde år, denna gång på Sicilien. IFOR är en paraplyorganisation för trosbaserade ickevåldsorganisationer som har medlemmar – däribland Kristna Fredsrörelsen – i över 40 länder. Kristna Fredsrörelsens engelska namn är Swedish Fellowship of Reconciliation (SweFOR).

Pressbilder på Lotta Sjöström Becker finns i vårt pressrum.

(Den vänstra bilden är från IFOR:s generalförsamling på Sicilien i november.)