Härmed kallas du som är medlem i Kristna Fredsrörelsen till rörelsehelg den 20-22 april 2018 med årsmöte. Välkommen till en inspirerande mötesplats där du som är medlem i Kristna Fredsrörelsen kan träffa andra medlemmar, ta beslut på årsmötet och bli inspirerad att verka för fred och ickevåld!

Sidan fylls på mer information

På denna sida publiceras allteftersom vad du behöver veta inför årsmötet. Redan nu kan du läsa stadgar och andra styrdokument. Vill du nominera någon till styrelsen så kontakta valberedningen.

Plats: Stockholm

Rörelsehelgen kommer att äga rum på Ekumeniska Centret i Alvik, Gustavslundsvägen 18. Helgen är det främsta tillfället under året att träffa andra engagerade inom Kristna Fredsrörelsen och tillsammans inspireras till vidare engagemang inom rörelsen men också för fred och ickevåld generellt.

Helgens upplägg – presenteras senare

Handlingar till årsmötet

Nedan kommer du kunna läsa de handlingar som kommer att behandlas under årsmötet i april. Allteftersom de finns klara kommer respektive punkt att länkas, och andra punkter att läggas till.

Motionera

Motioner till årsmötet kan lämnas in av enskild medlem eller lokalgrupp. En motion ska vara
styrelsen tillhanda senast två månader före årsmötet.

Nominera

Vi i KrF:s valberedning är alltid intresserade av att få in nomineringar till styrelsen. Vi letar efter kandidater som har engagemang för KrF:s frågor och verksamhetsområden. Önskvärt är tidigare erfarenhet av eller intresse för till exempel strategiskt arbete, ekonomi, organisationsutveckling och styrelsearbete.

Tipsa gärna oss om personer som du tror kan passa för uppdraget, eller om du är intresserad själv. Senast den 15 februari önskar vi få in förslag till årets styrelse till valberedningen@krf.se.

Här kan du läsa om vilka som sitter i KrF:s styrelse nu, https://krf.se/styrelse/

Har du frågor?

Om du har några frågor om rörelsehelgen är du välkommen att kontakta organisationssekreterare Mari Lindgren på mari.lindgren@krf.se eller på 08-453 68 76.

Anmäl dig! – anmälan öppnar inom kort.

Röst-, förslags-, och yttranderätt har Kristna Fredsrörelsens närvarande medlemmar.

AKTUELLT
BLI MEDLEM

Var förändringen du själv vill se. Bli medlem i Kristna Fredsrörelsen.

GE EN GÅVA

Stå upp för fred och mänskliga rättigheter. Ge en gåva till Kristna Fredsrörelsen.

AKTION

Agera mot människorättsbrott. Gå med i vårt aktionsnätverk.

SKYDDSÄNGEL

Bidra till arbetet för fred och mänskliga rättigheter. Ge bort en skyddsängel.