Var förändringen – Kristna Fredsrörelsen

Var förändringen

Vi måste själva skapa den värld vi vill ha. Alla kan bidra på sitt sätt.

”Var förändringen som du vill se i världen.”
Mahatma Gandhi

Bli medlem

Som medlem i Kristna Fredsrörelsen blir du del av ett globalt arbete för att befria världen från våld. Dessutom får du vår medlemstidning Fredsnytt, inbjudningar till intressanta arrangemang och möjlighet att träffa likasinnande genom en lokalgrupp.

Bli medlem nu

Bli givare

Ickevåldsmetoder är effektiva och billiga, men inte gratis. Vi behöver ditt stöd! Genom din gåva bidrar du till att stoppa svensk vapenexport, att människorättsförsvarare kan utföra sitt arbete utan fruktan, att skolbarn i Sydsudan får gå på fredsklubbar, och mycket annat. Allra gladast blir vi för autogirogivare.

Bli givare

Informera dig

Följ oss på sociala medier, skriv upp dig på vårt nyhetsbrev och ta en titt i vårt pressrum.

Läs om vår opinionsbildning

Bjud in oss

Vi kommer gärna till din församling, organisation eller annat sammanhang och pratar om Kristna Fredsrörelsens frågor, eller ger någon av våra kurser.

Kontakta organisationssekreteraren för att få besök.

Gå med i en lokalgrupp

Träffa likasinnade och få möjlighet till engagemang genom någon av våra lokalgrupper.

Hitta en lokalgrupp nära dig.

Fördjupa dig i ickevåld

Distanskursen ”Fred, ickevåld och ledarskap” lär dig om ickevåld, strategiskt fredsarbete och konflikthantering med fältstudier i Palestina och Israel.

Läs mer om kursen.

november 30, 2020
Kristna Fredsrörelsen söker vikarierande kommunikatör
Vill du ha ansvar för Kristna Fredsrörelsens operativa kommunikationsarbete? Vill du vara med och bygga en ickevåldsrörelse för oss som tror på fred och rättvisa? Vi letar nu efter en vikarierande kommunikatör med erfarenhet av informationsspridning och påverkansarbete.
november 27, 2020
Webinarium – Förändra världen genom ickevåld
Hur kan vi förändra världen genom praktiskt ickevåld?
Välkommen att delta i ett webinarium om hur ickevåldaktivism kan förändra ojämlika strukturer i samhället.
december 2, 2020
Kristna Fredsrörelsen söker landrepresentant till Guatemala
Har du gedigen erfarenhet av projektutveckling, arbetsledning och arbete i konfliktdrabbade områden? Har du kunskap om situationen i Guatemala och metoden internationell medföljning? Vi söker nu en landrepresentant till Guatemala med placering i Guatemala city. Var med och utveckla vårt arbete för människorättsförsvarare!
oktober 2, 2020
Stå upp! Stå emot! Ställ om! ICKEVÅLD 2020
Välkommen till Ickevåld 2020, en mötesplats för aktivister, forskare och rörelser som arbetar för fred och rättvisa, frihet från våld och för hållbara sätt att leva.