Var förändringen – Kristna Fredsrörelsen

Var förändringen

Vi måste själva skapa den värld vi vill ha. Alla kan bidra på sitt sätt.

”Var förändringen som du vill se i världen.”
Mahatma Gandhi

Bli medlem

Som medlem i Kristna Fredsrörelsen blir du del av ett globalt arbete för att befria världen från våld. Dessutom får du vår medlemstidning Fredsnytt, inbjudningar till intressanta arrangemang och möjlighet att träffa likasinnande genom en lokalgrupp.

Bli medlem nu

Bli givare

Ickevåldsmetoder är effektiva och billiga, men inte gratis. Vi behöver ditt stöd! Genom din gåva bidrar du till att stoppa svensk vapenexport, att människorättsförsvarare kan utföra sitt arbete utan fruktan, att skolbarn i Sydsudan får gå på fredsklubbar, och mycket annat. Allra gladast blir vi för autogirogivare.

Bli givare

Informera dig

Följ våra sociala medier och skriv upp dig på vårt nyhetsbrev och ta en titt i vårt pressrum.

Läs om vår opinionsbildning

Bjud in oss

Vi kommer gärna till din församling, organisation eller annat sammanhang och pratar om Kristna Fredsrörelsen, våra frågor, eller ger någon av våra kurser.

Kontakta organisationssekreteraren för att få besök.

Gå med i en lokalgrupp

Träffa likasinnade och få möjlighet till engagemang genom någon av våra lokalgrupper.

Hitta en lokalgrupp nära dig.

Bli ickevåldstränare

Nästa möjlighet att bli ickevåldstränare är genom den distanskurs i ickevåld som vi ger i samarbete med Härnösands folkhögskola.

Läs mer om kursen.

Blogginlägg

april 27, 2019
Verksamhets
berättelse och årsredovisning 2018
Ladda ner Verksamhetsberättelse och årsredovisning för 2018 inklusive revisionsberättelse, eller läs den direkt nedanför (klicka på bilden för helskärmsläge). Se även det skannade originalet med underskrifter av styrelse och revisorer.
april 9, 2019
Fredssnack: Vad är ickevåld med Kerstin Bergeå
Avsnitt 1/2019.Vad är ickevåld med Kerstin Bergeå. Kerstin Bergeå, tidigare utbildningssekreterare på Kristna Fredsrörelsen och mycket annat, reder ut begreppen inom ickevåld, och efterlyser mer dialog mellan motståndare. Lyssna på avsnitt 1 av Fredssnack.
april 23, 2019
Unga bygger fred
Unga fredsaktörer i Maghreb-regionen kommer samman och lär sig ickevåldsmetoder i ett nytt projekt.
Projektet Peacemakers 2030 i Maghreb innebär en strategiförändring för Kristna Fredsrörelsen.