Publikationer – Kristna Fredsrörelsen

Publikationer

Aktionstips för en värld utan vapen
Ladda ner kostnadsfritt nedan eller beställ ett tryckt exemplar via formuläret längre ner på sidan.
En hjälpande hand
Beställ med hjälp av formuläret längst ned på sidan.
Fredligt
Ladda hem kostnadsfritt via länken nedan eller beställ ett tryckt exemplar via formuläret nedan. Beställaren betalar då endast porto.
Friendly Relations: Cooperation and dialogue between Russians and Swedes
Grannlaga: kontakter med ryssar och Ryssland
Inspirations-
material Martin Luther King-dagen
Att ha ickevåld som ledstjärna innebär att vi aktivt kan verka för ett fredligare samhälle genom vårt agerande. Gång på gång används ickevåld med häpnadsväckande resultat: diktaturer faller, imperier viker undan och rasismen förlorar sin drivkraft.
Jesus och ickevåld
Beställa via formuläret längs ner på sidan.
Kristna Fredsrörelsens folder
Ladda ner kostnadsfritt via länken nedan eller beställ ett tryckt exemplar via formuläret längre ner. Beställaren betalar endast porto.
Manual för fred i ditt lokala samhälle
Denna manual är en praktisk vägledning för att skapa förändring. Råden i manualen baseras på Kristna Fredsrörelsens erfarenheter från vårt internationella arbete i våldsamma konflikter och från engagemang i civilsamhällets Sverige.
Migration och människorätts-
försvarare i Mexiko
I denna reviderade version hoppas vi kunna ge en nyanserad bild av den verklighet, de risker och de behov av säkerhet som de som arbetar med migration har. Vi har samtidigt velat undersöka situationen som många migranter i Mexiko befinner sig i.
Svensk säkerhetspolitik för fred
Säkerhetspolitik är ett brett och viktigt område som behöver fler engagerade röster. Genom denna faktaspäckade men samtidigt lättillgängliga skrift får du en grund att stå på. Här finns också en studiehandledning för dig som vill diskutera vidare med andra. Hur skapar vi en säkerhetspolitik för fred? Ladda ner boken nedan eller få hemskickat ett tryckt […]
Utvärdering av pilotprojektet Medföljare
Syftet med rapporten är att utvärdera projektet och föreslå ytterligare utveckling av metoden med preventiv närvaro.