Digital fredsaktivism - Kristna Fredsrörelsen

Digital fredsaktivism

Datum: december 1, 2021 | Kategori: Aktiviteter

Är du aktivist och brinner för att skapa förändring? Eller har du ett stort intresse för digitala verktyg och vill hitta sätt att på riktigt göra världen till en rättvisare och fredligare plats? Vill du lära dig hur du gör det på ett säkert sätt? Då har vi det du söker.

Kom med på en flygande start i vårt nya projekt för digital fredsaktivism! Projektet kommer att bjuda på fördjupning med forskare, aktivister och andra sakkunniga. Vi kommer också att genomföra konkreta aktioner och utveckla konkreta arbetssätt för att verka och påverka på och genom digitala plattformar. Som testpilot i detta projekt kan du vara ny i ditt engagemang, eller ha en lång bakgrund inom sociala rörelser. Du kan vara en teknisk nybörjare eller mycket kunnig inom det digitala fältet.

Arbetssätt: Projektet kommer att genomföras i studiecirkelform.
Omfattning: 4 föreläsningar med efterföljande praktiska workshops samt en introduktionsträff och en utvärderingsträff.
Plats: Vi kommer framförallt att träffas digitalt. Fysiska eller hybridmötet med bas i Stockholm kan genomföras, om det passar gruppen.
Mer info och anmälan: sara.akerlund@krf.se