SKAPA en bättre värld med kreativ aktivism - Kristna Fredsrörelsen

SKAPA en bättre värld med kreativ aktivism

Datum: februari 10, 2022 | Kategori: Aktiviteter, Klimaträttvisa

Den femte mars, inför den internationella kvinnodagen bjuder Kristna Fredsrörelsen tillsammans med Svalorna Latinamerika in till en kreativ workshop på temat genus och klimaträttvisa.

Klimaträttvisa kräver inkludering! Kvinnors och HBTQI+-personers perspektiv är nödvändiga för att skapa en ny, hållbar värld. Kristna Fredsrörelsen och Svalorna vill samla alla som vet att en ny värld måste utmana den gamla, och tänkas i nya färger!

Under workshopen kommer vi att prata om kopplingen mellan jämställdhet och klimaträttvisa, kvinnors roll i klimatrörelsen och varför vi använder kultur och kreativa metoder i vår aktivism. Vi kommer att lyfta exempel från vår verksamhet i Sverige och Latinamerika där kultur är ett centralt verktyg i kampen för en mer hållbar, jämställd och fredlig värld.

Under workshoppen kommer vi också att testa på kreativ aktivism. Vi kommer att pyssla och skapa våra egna bidrag för att manifestera den 8 mars. Vi bjuder på matigt fika under eftermiddagens pysselstund, med frallor frukt och fikabröd. Välkommen!

Mer information om dagen och om hur du anmäler dig

När?

Lördag den 5 mars 2022

Var?