Hellre gröt tillsammans!

Hellre gröt tillsammans

Date: november 15, 2023 | Kategori: Aktivera dig

Hur står det till med freden och rättvisan i jul? Gör en blixtaktion till förmån för gränslös gemenskap!

Kokar du soppa på en spik i jul? Eller har du mer i ladorna än du behöver?

För första gången på 25 år ökar den extrema fattigdomen och väpnade konflikter trappas upp. Men var och en av oss kan skapa en grogrund för sammanhållning och förståelse.

Varm gröt är storslagen mat för gemenskap som kan delas i det stora och det lilla. I tider av social splittring och orolig omvärld kan en Fredsgröt stärka banden i ditt grannskap och samtidigt visa vägen till gränslös gemenskap genom att ni samlar in medel för fredskämpar i världen. Tillsammans  gör vi skillnad!

En blixtaktion för gemenskap, fred och rättvisa!

Här nedan finns det tre enkla manualer med förslag på hur du steg för steg kan gå tillväga för att ordna en enkel stund för delad julfred och gränslös gemenskap. Det finns också ett informationsblad om Kristna Fredsrörelsen (ett exempel på hur du skulle kunna presentera vår rörelse) OCH en inbjudan med QR-kod som underlättar arbetet med insamling till förmån för Kristna Freds arbete!

Sprid också gärna information om vår julkampanj ”Gränslös gemenskap” i era kanaler <3

Bjud in till Fredsgröt & gränslös gemenskap!

Fredsgröt i din församling – så gör du!

Fredsgröt i din förening – så gör du!

Fredsgröt hemma – så gör du!

Inbjudan och QR-kod till Fredsgröt

Om Kristna Fredsrörelsen. QR-kod till Skyddsängel.